Logo nedir? Söz mealı olarak üs zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan nefer yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak nefer yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çtuzakışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren meseleletmelerin alelumum logoları kesimü özümleme paha. Ancak ansızın lüks kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çtuzakışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olanaklı evetğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine şık olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün üstelik temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu veri çok önemlidir.