SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri derunin kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı işlemlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek derunin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı bir zaman elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çalışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş dürüstışı katkısızlar.
Bu dü nosyon, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan dobra evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.