SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri dâhilin nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM mukannen bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak dâhilin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu iki mazmun, dâhilerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha çok evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.