SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri karınin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı işlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı bir zaman elan hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çallıkışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü meal, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye elan ticari olduğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.